Respect
One morning, thirty-year-old teenager Steph announces some great news to his partner Flippy, the famous bear mascot of Flip’s cereals: he is going to Japan to enroll in a ninja school. However, Flippy is not altogether happy with his decision and takes it out on Steph.
This short from master of deadpan and off-the-wall humor Benoît Forgeard stars a giant teddy bear as an abusive and tyrannical partner. Low-budget aesthetics and digital tricks contribute to the disturbing charm of this absurdist movie. Get ready to plunge into the universe of this UFO filmmaker!