Respiro
A close-knit fishing community in South-West Sicily has remained unchanged for centuries. However, Grazia, the wife of one of the fishermen, has an unconventional attitude to life. The community decides that Grazia needs medical attention and attempts to have her treated in the city.
With an elegant economy of style and striking imagery, Emanuele Crialese captures the beauty and cruelty of a culture with contradictory ideas around untamed power. Wreaking havoc on her small town, Valeria Golino’s firebrand of a housewife exposes the absurdity of antiquated traditions.