An almost 600-year-old man seeks the resurrection of his beloved, Janaína, throughout the history of Brazil. From battles between Tupinambás and Tupiniquins, before the Portuguese arrived in the country, going through resistance to the military dictatorship until facing the war for water in 2096.
Selton Mello’s beautiful voice powerfully steers this animated history of Brazil, a century-spanning chronicle that bears witness to the evolution of a nation. Fusing sci-fi and fantasy, this miraculous wonder won the Best Feature prize at the prestigious Annecy International Animated Film Festival.