Robinson Crusoe
Luis Buñuel’s only fully English-language film is an adaptation of Daniel Defoe’s classic novel. The isolation and hardships that befall the bourgeois Crusoe, a shipwrecked castaway stranded on a desert island and previously so dependent on servants, leave him faithless, loosening grip on reality.
Luis Buñuel in the jungle! Himself an exile several times over, he had his biggest flirtation with Hollywood success by shrewdly rendering Daniel Defoe’s desert island classic as a satire on the madness of civilization. His first film in color, shaded like a fever dream!