Rodents of Unusual Size
In coastal Louisiana, hordes of monstrous, 20-pound swamp rats are eating up the coastal wetlands that protect towns from hurricanes. But the people who have lived here for generations, including hard-headed fisherman Thomas, are not the type of folks who will give up without a fight.
The rodent in question is a nutria: a bucktoothed varmint wreaking havoc on Louisiana’s aquatic ecosystem. This thoughtful documentary, narrated by Wendell Pierce, takes to the bayous for a portrait of a community on the brink, and the swamp rat bounty hunters seeking to prevent its decimation.