Rodin
Paris, 1880. 40 year-old Rodin is constantly working, sharing his life with his partner, Rose, and his mistress, Camille Claudel, a young sculptor with whom he shares a decade of passion and creative collaboration. Following their painful break up, Rodin works relentlessly on his statue of Balzac.
Sculpting has rarely been as sexy as in Jacques Doillon’s vigorous and sensual portrait of French maestro Auguste Rodin. Premiering at Cannes, Vincent Lindon plays the artist with intense fervor, taking us through various points in Rodin’s life to reveal his passion in both art and love.