Roman Summer
Salvatore is a set designer and Monica is his assistant, with a young daughter and a mother-in-law who is always trying to take the baby away. Salvatore, working on the set design for a theatre production inspired by Star Wars, adjusts a globe of the world which takes up all the space in his studio.
Before he found international fame with the epic crime thriller Gomorrah, Matteo Garrone delivered this gentle dramatic comedy about a group of frustrated creatives. Roman Summer ripples with laid-back charm—not least due to Salvatore Sansone’s delightfully languid lead performance.