Saura creates and recovers more than thirty images, drawings and photos that he prints, manipulates, plays with and then films, to create a story that recreates the Spanish civil war, but also reflects the horrors of a universal war, from the eyes of a child and its environment.
The Spanish Civil War profoundly shaped the childhood of legendary director Carlos Saura, whose prolific film career outlived Franco’s brutal dictatorship. This 6-minute musical wonder is a moving child’s-eye look at how conflict warps youth, captured in crumbling, expressive charcoal strokes.