Rude Boy
Ray Gange, an aimless Soho sex-shop employee friends with The Clash’s commanding frontman Joe Strummer, transforms from fan to roadie. However, his questionable work ethic and politics are not in line with the band’s plan to rage musically against the growing nationalism of the time.
Somewhere between a Clash concert film and an electric, booze-soaked portrait of punk Britain stands Jack Hazan and David Mingay’s cult classic. A vital look at the values and rock revolutions of pre-Thatcher Britain which, like the music scene it documents, is raw, unpolished, and in-your-face.