Rurouni Kenshin
In 1868, after the end of the Bakumatsu war, the former assassin Kenshin Himura promises to defend those who need without killing and wanders through Japan with a sword with inverted blade during the transition of the samurai age to the New Age.
The first in Keishi Ōtomo’s thrilling Rurouni Kenshin trilogy is this exhilarating action-drama telling the story of a mysterious wanderer named Himura Kenshin who roams the Japanese countryside offering alms to those in need, in a bid to atone his sins. Based on Nobuhiro Watsuki’s beloved manga!