Rust
Tati and Renet were already trading pics, videos and music by their cellphones and on the last school trip they started making eye contact. However, what could be the beginning of a love story becomes an end.
A head-on dive into teen bullying in the social media era, Aly Muritiba’s film warns of the risks to online privacy and the dangerous social currency of scandal. Boldly confronting these repercussions through multiple perspectives, Rust boasts luminous cinematography by Rui Poças (Zama, Tabu).