In late 2022, as his health declined, Ryuichi Sakamoto gathered his strength for one final performance. Alone with his piano and filmed by his son, Neo Sora, he plays 20 pieces spanning his career—from his Yellow Magic Orchestra days to his Bertolucci film scores to his final album, 12.
Shot by Ryuichi Sakamoto’s son, this recording of the composer’s final concert captures all the care and attention that he poured into his work. Achieving a harmonious balance between sound and silence, his music finds a spellbinding echo in the delicate black and white of the film’s cinematography.