Saint Omer
Novelist Rama attends the trial of Laurence Coly, a woman accused of killing her 15-month-old daughter. As the legal proceedings move forward, the words of the accused along with witness testimonies begin to shake Rama’s convictions and call into question both her judgment and that of the viewer.
One of France’s best directors, documentarian Alice Diop reimagines the real-life trial of a Senegalese woman accused of infanticide in her award-winning fiction debut. A riveting interplay between legal facts and Greek mythology, Saint Omer powerfully grapples with the deified figure of the mother.