Salvo
A hitman for the Sicilian Mafia, Salvo is solitary and ruthless. When he sneaks into a house to eliminate a man, he discovers Rita, a young blind girl who powerlessly stands by while her brother is assassinated. As he spares her life, their lives become inextricably linked.
A surprising revision of overdone hitman thrillers, this genre-bending Italian film was a deserving winner of the Critics’ Week—and the filmmakers are back on the Croisette this year! Salvo’s premise beautifully taps into the poetry behind films from Chaplin’s City Lights to John Woo’s The Killer.