Sambizanga
Angola, 1961. Domingos Xavier, an anti-colonialist militant and member of the People’s Movement for the Liberation of Angola, is arrested by the Portuguese secret police and taken to an unknown destination. His wife Maria embarks on a march across the country in search of her husband.
One of the first films directed by a woman in Sub-Saharan Africa, Sarah Maldoror’s newly restored landmark masterpiece counters colonial violence with collective solidarity. Radiant in its political fervor for justice, Sambizanga honors the resilience of women in the fight for liberation in Angola.