Samia
Samia, a teen from an Algerian family living on the outskirts of Marseille, must navigate the constraints of her repressive older brother, while also facing the prejudices of close-minded locals. Stifled, Samia takes matters into her own hands to shape the future she desires.
Painting a polyphonic portrait of a first- and second-generation immigrant family, Philippe Faucon locates the crux of multiple tensions in the rebellious young woman of the title. With dynamic realism rather than cold didacticism, the director lets his clear-eyed protagonist tell it like it is.