Saudagar
Moti abandons Majubee, his wife and business partner, after making money off her and marries Phoolbanu, the woman he truly loves. However, this act of betrayal proves costly for his.
Weaving an intricate tale around the deceptively simple the art of making jaggery, Sudhendu Roy beautifully brings the humdrum of a Bengali village to life. Amitabh Bachchan’s effortless portrayal of the twisted lead and Nutan’s earthy calm add intense emotional depth to this complex drama.