Scenes from Allen's Last Three Days on Earth as a Spirit
A video record of the Buddhist Wake ceremony at Allen Ginsberg’s flat. One can see Ginsberg, now asleep forever, in his bed; some of his close friends; the wrapping up and removal of his body, and the final farewell at the Buddhist temple. Mekas also describes his last conversation with Ginsberg.
After featuring Beat poet Allen Ginsberg (Howl) in many of his impressionistic documentary shorts throughout the 1960s and 1970s, Jonas Mekas here captures his last encounter—and last conversation—with Ginsberg in 1997, before his Buddhist wake ceremony prepares his travel into the spirit world.