Scott Walker: 30 Century Man
Four years in the making, this documentary is an in-depth look at the enigmatic American musician who turned his back on fame to follow a very singular and uncompromising artistic path, and who morphed into one of the most influential and enigmatic figures in rock history.
Scott Walker began as a teen heartthrob in the 1960s, moved to covering Jacques Brel songs with his incredible voice, and evolved into one of the most complex contemporary artists. A new picture of Walker emerges in this rare look at his creative process and masterpiece album The Drift.