A tenacious writer, Siloé gave up on leaving her home after her husband’s death. While engaging in frequent conversations with a parrot, she’s always observed by a large portion of raw meat: her erotic relationship with it illustrates metaphorically the arduous realities of agriculture in Brazil.
Júlio Bressane is a major figure of Brazil’s underground Cinema Marginal, a radical movement that developed in opposition to Cinema Novo. His recent work is an eloquent, eccentric riddle: a woman’s one-way conversation with a parrot that acts as a reflection between memory and prophecy.