Selfie
Teenagers Alessandro and Pietro are inseparable friends in Naples. They accept the director’s proposal to shoot themselves with an iPhone, commenting live on their own daily experiences, their close friendship, their neighborhood, and a shared tragedy.
Agostino Ferrente provided two Neapolitan teenagers with phones to record their surroundings, forming this tender look at friendship. Despite dealing with a death and the background presence of the Mafia, it retains the boys’ youthful innocence by removing the contrived qualities of performance.