Semana Santa
Dali, her son Pepe, and her new boyfriend Chávez are on a peaceful beach vacation—but the promise of relaxation quickly fades. Pepe longs for his late father, Chávez frets over money, and Dali silently struggles with her grief. As the group grows distant, each person embarks on a separate adventure.
Attuned to the slightest shifts in behavior and nuances of language, Alejandra Márquez Abella gently excavates hidden fractures between three characters in this simmering debut feature. Refined and delicate, the film’s camerawork is also unsparing in revealing secret pains and dormant hopes.