September Says
Sisters September and July share an intense bond, speaking in a secret language and keeping the outside world at a distance. After September is suspended from school, their mother brings them to a remote house on the Irish coast—where July begins to resist her sister’s increasingly sadistic control.
Power dynamics seesaw and daring playground games become deadly serious in Ariane Labed’s startlingly unique first feature as director. Offering up a dark, distinctive vision of adolescence and girlhood, this unpredictable film sees the strangeness of the sibling bond for its wild, feral intensity.