Shadow of a Cloud
On a baking hot day in Bucharest, priest Florin Florescu arrives at a quiet home to administer the last rites to a dying woman. But not everyone is happy with the visitor and his Christian ritual.
Aiming his satirical arrow at the contradictions of religion, Radu Jude brings thorny questions of faith down to earth in this darkly ironic short. From tax forms and rush-hour traffic to customer’s woes, the daily travails of an ordinary priest are rendered amusingly, farcically transactional.