Shakti
A master of deadpan comedy, Argentinian filmmaker Martín Rejtman bookends his luminous short with a mouth-watering feast of Jewish delicacies. Condensing all the fine irony, absurdist humour, and unassuming warmth that defines his work into only 19 minutes, Shakti is a delightful minimalist gem.