Sherlock Jr.
A film projectionist longs to be a detective, and puts his meager skills to work when he is framed by a rival for stealing his girlfriend’s father’s pocketwatch.
With mathematical precision and more than a dash of visionary genius, Buster Keaton created one of the most indelible images in film history when he stepped inside a cinema screen in Sherlock Jr. and clowned around in its images. A century has done nothing to dim its flickering magic.