Shine Your Eyes
Nigerian Amadi is looking for his brother Ikenna in the city of São Paulo. Little by little he realizes that the supposedly successful mathematics teacher invented an imaginary narrative of his life in Brazil for his family. Amadi slowly uncovers the truth on a quest through the city’s underworld.
A breakout film at the Berlinale in 2020, Matias Mariani’s debut spins a perilous web of lies between siblings. Celebrating its 470th anniversary this year, the city of São Paulo comes to be a central character, as its modernist architecture mirrors the twisty maze of cross-continental migration.