Shiva
Shiva is a new student in the community college. He is welcomed by a group of collegians, including the lovely Asha, to whom Shiva is instantly attracted to. Shiva notices that there is violence within the college by people who are not even students.
Rising above a regular action thriller with its compelling narrative and stylishly shot violence, Ram Gopal Varma’s Shiva is a sharp film about college politics. This film offers a window into the oppressive world that creates a morally ambiguous anti-hero out of an ordinary student.