Shiva Baby
College student Danielle is faced with a series of awkward encounters at a day-long shiva, a Jewish gathering during a time of mourning. Amongst overbearing relatives, she is rattled by the appearance of an ex-girlfriend and of her secret sugar daddy, who unexpectedly arrives with his wife and baby.
A truly unforgettable debut, Emma Seligman’s acclaimed Shiva Baby finds the sweet spot between distress and hilarity. Led by a commanding performance from Rachel Sennott, the film’s masterful formal construction heightens its darkly comedic, sex positive take on family, religion, and sugar daddies.