Short Stay
The perfect anti-hero, Mike is 30, ambitionless and not particularly skilled for anything. When offered a better job in a bigger city, Philadelphia, he decides to go. Aimless as always, Mike floats, as if in a trance, from one low-key comic folly to another, each one a strange and subtle moral tale.
Following a handful of acclaimed shorts, Ted Fendt made his feature debut with this hilarious comedy of social awkwardness. Beautifully textured, Short Stay mines untold depths of feeling from the spaces between words and places for a sharply observed portrait of the unproductive American male.