Showgirls
Nomi, a young drifter, arrives in Vegas to become a dancer. She gets a job stripping at one of the lesser joints on the strip, but soon catches the eye of talent scouts who hire the performers for a casino. She works her way into the cast, and eventually sets her sights on taking the starring role.
From Dutch provocateur turned Hollywood maverick Paul Verhoeven, this glitter-blasted satire of American materialism owes as much to the melodramas of Douglas Sirk as it does the showbiz classic All About Eve. Widely misunderstood in its day, Showgirls is a luridly entertaining icon of ’90s kitsch.