[sic]
Artist Eric Baudelaire constructed an ‘imaginary reality’ after a sojourn in Kyoto. In an art bookstore, a girl is responsible for ‘bokashi’: obscuring images. The entire book collection has passed through her hands. She determines what we can and cannot see.
The film work of Eric Baudelaire embodies a voice uniquely committed to reality’s representation, that makes politics its very own poetry, and vice versa. This quietly playful meditation takes censorship in Japan as a starting point to delve into the nature, power and significance of images.