Sid & Nancy
Sex Pistols, a successful punk rock band from England, embarks on their first U.S. tour. Bassist Sid Vicious brings troubled girlfriend Nancy Spungen, causing tension with bandmate Johnny Rotten and manager Malcolm McLaren. Sid and Nancy’s relationship spirals into addiction and co-dependency.
As Sex Pistols frontman Sid Vicious and his girlfriend Nancy Spungen, Gary Oldman and Chloe Webb prove an electrifying pair in Alex Cox’s cult classic biopic—a film featuring an original soundtrack from The Clash’s Joe Strummer, and a young pre-Hole, pre-Cobain Courtney Love in a supporting role.