Siembra
Colombian fisherman Turco lives in Cali with his son. He yearns for the coastal hometown he abandoned years ago due to the ongoing conflict. When his son is killed, Turco’s dreams of return are shattered. Grieving, he has to find a place to bury his son and plant roots in a city that isn’t his.
Shot in a beautiful, silvered monochrome, Siembra attests to Ángela Osorio Rojas and Santiago Lozano Álvarez’s gift for portraiture. Whether via an overt dance sequence, or as a momentary, contemplative pause, their fascination with faces and bodies proves the key for startling psychological access.