Silence Is a Falling Body
The film follows Agustina as she finds the videotapes that her father Jaime recorded before the accident that took his life. The family secrets surrounding Jaime push Agustina to get involved, as her search reveals a story marked by Jaime’s unrevealed homosexuality and political activism.
Using a wealth of home-movie footage, Agustina Comedi’s feature debut is dedicated to unearthing the secrets of her father’s private and political life. The videos allow the filmmaker to experience the world through his eyes, uncovering the hardships faced by the queer community in 1970s Argentina.