In El Paraíso, an impoverished neighborhood of Bogotá, 20-year-old Ronald is in love with Lady. But their love story is cut short when corrupt members of the Colombian army—including an ambitious lieutenant and a crooked sergeant—set up a false combat operation in the area to advance their careers.
A lo-fi chronicle set in an underprivileged area of Bogóta, Silencio en el Paraíso scans the teenage years of a young man and the romance that he embarks on in the shadow of the country’s revolutionary conflict. An ingenious and sweet award-winning drama, walking only steps away from reality.