Silver Bullets
Silver Bullets is loosely based on Chekhov’s The Seagull. After his girlfriend is given the leading role in a new film by a renowned horror film director, a jealous young filmmaker responds by casting her best friend in his own film.
American mumblecore director Joe Swanberg here takes a self-reflexive look at indie movie-making. Similar issues from The Zone are cleverly twisted during the making of a horror film, where jealousy is spawned between actors, directors, and lovers.