Sister
A ski resort in Switzerland. Simon, 12, lives with his jobless sister in the industrial valley below. Every day, he visits the opulent ski world above, stealing equipment from the rich tourists to resell it to the locals. But when he partners with a seasonal worker, he begins to lose his boundaries.
Ursula Meier’s Sister is a film with secrets, one that quietly yet fiercely challenges the institution of the family by pushing the boundaries of on-screen filial relationships. An acute look at loneliness, dependence, and denial, with remarkable cinematography by Agnès Godard.