Sleeping Sickness
German doctor Ebbo and his wife have spent two decades combating an epidemic of sleeping sickness in Cameroon. Soon, they will return to Europe, causing an identity crisis for Ebbo. When a young black doctor travels to Africa to evaluate the efficiency of the program, nothing goes according to plan.
Perhaps inspired by his early years in the Democratic Republic of Congo, the Berlin School’s Ulrich Köhler drew acclaim for this ambitious, characteristically insightful exploration of the construction of masculinity inside & outside of the family unit. Winner of the Silver Bear for Best Director.