Slow West
At the end of the nineteenth century, 16-year-old Jay Cavendish journeys across the American frontier in search of the woman he loves. He is joined by Silas, a mysterious traveler, and hotly pursued by an outlaw along the way.
A promising debut from musician-turned-director John Maclean, Slow West skilfully blends the conventions of westerns with the rhythms of modern road trip stories. One thing is for sure: we’ve rarely seen young love portrayed as faithfully on screen. Prepare yourself… things will get bloody!