Smash His Camera
Jacqueline Kennedy Onassis sued him, and Marlon Brando broke his jaw. The story of notorious, reviled paparazzo Ron Galella opens a Pandora’s Box of issues from right to privacy, freedom of the press and the ever-growing vortex of celebrity worship.
If you never thought a paparazzi could ever achieve icon status, well this documentary will prove you wrong—a portrait of the over the top character of Ron Galella, tailor-made for the job. Winner of the Directing Award at the Sundance Film Festival, this is a fun ride through the world of stardom.