Five people work at a tennis complex—the owner Manuel, a tennis teacher named La Tenista, new recruit Sergio from San Juan, shy manager Luján, and a dopey accountant Aristegui. Tensions flare as they consider making a pilgrimage to the cathedral of the town of Luján, but don’t actually invite Luján.
The dry humor of multi-camera sitcoms meshes with absurdist minimalism in this hypnotically bizarre workplace comedy. With rapid editing and hilariously vapid dialogue, Smog in Your Heart kickstarts Lucía Seles’s surreal “Pentalogy of Hate,” reimagining the melodrama for our disjointed times.