Smugglers' Songs
Following the execution of Louis Mandrin, the famous mid-18th century outlaw and popular hero, his comrades begin a new smuggling operation in the French provinces, organizing black markets to sell tobacco, fabrics and precious commodities.
The first non-contemporary drama from Rabah Ameur-Zaïmeche finds revolutionary fervor in the air following the death of a Robin Hood-like outlaw. Playfully inventive in its digitally-captured recreation of the past, Smugglers’ Songs features a barnstorming turn from fellow director, Jacques Nolot.