So Pretty
This story of Tonio/Tonia and Franz, Paul and Erika unfolds within New York’s queer scene, a tale of political activism and different models for love: at once an adaptation, translation, and new reading of Ronald M. Schernikau’s 1980s novel “So schön”.
We can only welcome with open arms a film that celebrates community with such freedom and warmth. So Pretty is a breath of fresh air, a lo-fi ode to the fluidity of bodies, a gem of utopian scope that resets gender politics with the unassuming power of the everyday: the love story we need right now.