Sofia and the Stubborn Man
A vehicle for legendary Spanish actor Carmen Maura (an early, frequent muse of Almodóvar), this charming contemporary fairytale is bolstered by her central, near-silent performance. Maura is the similarly fearless Sofia, a woman motivated to break out of the monotony of her life.