Solaris
Ground control has been receiving mysterious transmissions from the three remaining residents of the Solaris space station. When psychologist Kris Kelvin arrives to investigate, he experiences the same phenomena that afflict the crew—sending him on a voyage into the dark abyss of his consciousness.
Tarkovsky’s metaphysical wonder is rightly considered one of the greatest sci-fi films of all time. Based on Stanisław Lem’s cult 60s novel, Solaris journeys deep into space, and deeper still into the realms of the subconscious. A trippy psychological masterpiece that once seen, is never forgotten.