Sole
Ermanno and Lena are two strangers. Lena has come from Poland to sell her baby. Ermanno has to pretend to be the father so that he can entrust the newborn to his uncle Fabio. As Lena rejects her motherly desire, Ermanno starts to assume his role as if he was the actual father of Sole, the baby girl.
Carlo Sironi’s arresting debut perfectly blends the traditions of Italian melodrama with the cool and confident aesthetics of new Eastern European cinema. With a striking performance by non-professional actor Claudio Segaluscio, this semi-autobiographical story finds affection in unexpected places.