Some Like It Hot
In 1920s Chicago, two unemployed jazz musicians accidentally witness a deadly mob hit. Dressed up as women, they decide to go into hiding as members of an all-female traveling band on their way to Florida. They both fall in love with Sugar, the band’s vocalist who dreams of marrying a billionaire.
One of the defining screwball comedies, this classic from Billy Wilder notably contributed to the downfall of Hollywood’s Hays Code. Starring Marilyn Monroe alongside Tony Curtis and Jack Lemmon, the film’s charming cast matches a perfectly executed madcap script, making audiences howl to this day.