Someone to Love
Danny, a filmmaker, is on a puzzled search for romance and attempts to find out why life hasn’t worked out quite like anyone expected it to. Gathering together some Hollywood friends for a Valentine’s Day party, he interviews them about love and marriage, filming their responses.
Henry Jaglom’s improvisatory methods peak with this metatextual marvel in which a filmmaker throws an event to conduct interviews on life and loneliness. Starring an ebullient Orson Welles in his final screen appearance, Someone to Love ponders the feasibility of true happiness in the modern world.