Something Useful
Leyla, a lawyer and poet, has decided to attend a school reunion after neglecting previous invitations. Canan, a young nursing student, dreams of becoming an actress. Following a meeting on a train, they unite for a journey that will offer new insight into the importance of charting one’s own path.
In this award-winning drama, Turkish director Pelin Esmer takes us on a poetic journey into the lives of her characters, who have little in common but a shared sense of life’s struggles. A subtle yet vivid storyteller, Esmer explores our need for human connection and the urge to escape through art.